Consument steeds bewuster van schadelijke gevolgen palmolie

  • Categorie: Ontbossing
  • 3 min
  • 22 december 2020
  • Bron: Palmoliecrisis

Consumenten zijn zich steeds meer bewust van de drastische gevolgen van palmolieproductie voor het  tropische regenwoud. Dat blijkt uit het onderzoek van het palmolievrije margarinemerk The Flower Farm. 

Het bewustzijn van de gevolgen stijgt steeds meer ten opzichte van een halfjaar geleden. Het aantal mensen dat aangeeft enige kens te hebben van het probleem steeg van 26 procent naar 35 procent. Er is ook een daling te zien in het aantal personen die aangeeft geen kennis te hebben van het palmolie probleem. Dit is gedaald van 34 procent naar 21 procent.

The Flower Farm is een merk die palmolievrije producten produceert. Binnen anderhaf jaar na introductie zijn mer dan 3 miljoen producten verkocht. Daarmee groeit het merk tot een speler in het margarineschap.

De vraag naar palmolievrije producten versnelt. En dat weet The Flower Farm als geen ander. Een halfjaar geleden behaalden ze nog een mijlpaal van 1 miljoen verkochte producten en dit is al ruim verdubbeld naar 3 miljoen verkopen in het kuipje, wikkel of flesje. 

"The Flower Farm is een 100% plantaardige margarine voornamelijk gemaakt met duurzame sheaboter. Het product is vrij van palmolie en draagt dat uit. Wie voor The Flower Farm op brood kiest, kiest voor een duurzaam geproduceerde margarine met een missie: het agenderen van de ontbossing van tropisch regenwoud voor de oliepalmplantages." zegt Duurzaam-Ondernemen.nl. 

Lees het volledige artikel via de volgende link. Klik hier. 

Bron: Duurzaam-ondernemen.nl

©2020 Palmoliecrisis

×